Przejdź do treści

Ustawienia dostępności

Rozmiar czcionki
Wysoki kontrast
Animacje
Kolory

Tryb ciemny włączony na podstawie ustawień systemowych.
Przejdź do , żeby zmienić ustawienia.

logo-sygnet Politechniki Morskiej w Szczecinie - głowa gryfa, elementy kotwicy i sygnatura PM
Logo wydziału
Centrum Transferu Technologii Morskich

Usługi eksperckie świadczone przez wydziały uczelni Usługi B+R Wydziału Nawigacyjnego

Tematyka prac badawczych prowadzonych na Wydziale Nawigacyjnym:
 
  1. Bezpieczeństwo żeglugi:
    -    inżynieria ruchu morskiego,
    -    nawigacja pilotażowa, 
    -    bezpieczeństwo manewrowania statku,
    -    systemy nadzoru i regulacji ruchu statków (VTS),
    -    nowoczesne systemy informacyjne w nawigacji morskiej,
    -    metody nawigacji porównawczej,
    -    metody sztucznej inteligencji w nawigacji morskiej,
    -    wspomaganie procesów decyzyjnych w sterowaniu ruchem statków morskich,
    -    optymalizacja tras statku - planowanie podróży,
    -    bezpieczeństwo budowli hydrotechnicznych.
  1. Bezpieczeństwo statku
    -    numeryczne modelowanie właściwości morskich wybranych typów statków.
    -    metodyka formalnej oceny bezpieczeństwa statecznościowego statku,
    -    modele symulacyjne procesu ewakuacji ze statku,
    -    wpływ parametrów konstrukcyjnych i eksploatacyjnych statku oraz warunków pogodowych na jego bezpieczeństwo podczas operacji balastowych na morzu.
  1. Doskonalenie metod nawigacji w żegludze śródlądowej
    -    rzeczne systemy informacyjne (RIS).
  1. Systemy informacji przestrzennej.
  2. Teledetekcja.
  3. Analiza obrazów cyfrowych.
  4. Bezpieczeństwo i ochrona statku i obiektu portowego.
  5. Eksploatacja rybacka wybranych rejonów Morza Bałtyckiego.
  6. Oceanotechnika i budowa okrętów:
  • projektowanie jachtów żaglowych i motorowych, optymalizacja kadłuba jachtu za pomocą numerycznej mechaniki płynów (CFD),
  • projektowanie ekologicznych napędów jachtów,
  • projektowanie koncepcyjne statków transportowych,
  • optymalizacja oporowo - napędowa kadłubów statków za pomocą CFD,
  • projektowanie i optymalizacja napędu statków transportowych,
  • prognozowanie prędkości eksploatacyjnej statku w rzeczywistych warunkach pogodowych (wiatr, prąd morski, falowanie),
  • projektowanie i badanie właściwości eksploatacyjnych statków z innowacyjnymi pędnikami wiatrowymi (żagle, rotory Flettnera),
  • projektowanie bezzałogowych jednostek pływających, sterowanych autonomicznie i zdalnie,
  • budowa systemów komputerowych do sterowania autonomicznego jednostek pływających,
  • projektowanie i badanie właściwości eksploatacyjnych jednostek offshore, w tym do wydobywania podmorskich surowców mineralnych,
  • projektowanie morskich, pływających turbin wiatrowych,
  • projektowanie kotwicznych i dynamicznych systemów pozycjonowania jednostek pływających
Autor: Website Administrator

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana

Zalecamy użycie innej przeglądarki, aby poprawnie wyświetlić stronę